شیوههای نظارت برکلاس از راه فعالیتهای آموزشی
1ـ تلاش در اجتماعی کردن دانشآموزان با توصیه برخی نقشهای آنان و منع برخی دیگر.
2ـ سازمان دادن به فعالیتهای گروهی دانشآموزان مانند ابراز عقیده و دفاع از آن، پیگیری یک بحث وحل مسأله و…
3ـ تعیین فعالیتها با وقت معین و محدود.
4ـ وادار ساختن دانشآموزان به یادداشت برداری، تهیه کار برگ با نتایج مشخص و قابل پیش بینی.
5ـ دربارهی نتایج کارها، اطلاعات تمام را در اختیار دانشآموزان قرار دادن.
6ـ اگر معلم متوجه شود که کلاس او در حال شلوغ شدن است باید مکث کند، خیره شود، به آرامی صحبت کند و نوع فعالیتها را تغییر دهد. (رؤوف، 1373، ص 170).
7ـ در کلاس که نظم و انضباط سالم برقرار است معلم دستور نمیدهد، بلکه رفتارهای ناپسند دانشآموزان را از طریق فرایند حل مسأله هدایت و اصلاح میکند.
دانشآموزان ,فعالیتهای ,نتایج ,فعالیتها ,شیوههای ,معلم ,شیوههای نظارت ,از راه ,راه فعالیتهای ,نظارت برکلاس ,برکلاس از ,شیوههای نظارت برکلاس
درباره این سایت